Blog

Bureaucratie ten top! En dat in Nederland! 
dinsdag, maart 9, 2010, 08:55 PM - Persoonlijk
door Martin Braak
Ik kreeg vandaag van Cogas nogmaals een brief m.b.t. hun wijziging van de in rekening te brengen kosten inzake energiebeheer. Ze gaan nu per maand facturen in plaats van per kwartaal. Het is heel simpel: aantal dagen x tarief. De tarieven zijn elke maand zelfde. Ik neem namelijk energie van een ander af en krijg van Cogas slechts het netwerkbeheer in rekening gebracht.

Ach, soms kan ik me ergeren en soms leidt dit tot een actie reactie. Ik heb dit naar hun gemaild:

Geachte heer, mevrouw,

Misschien moet ik dit gericht aan de heer XXX sturen of beter gericht aan de directie van Cogas.

Stom verbaast lees ik uw informatiebrief m.b.t. wijziging van de maandelijkse facturen. Op 12 februari dit jaar had ik al een brief van Cogas ontvangen m.b.t. deze wijziging. Dit maal wordt het iets simpeler uitgelegd zodat iedereen het begrijpt: “In de week van 15 maart 2010 kunt u de nota van de maand februari 2010 verwachten. In de week van 5 april 2010 zullen wij de nota over de maand 2010 toezenden. Vanaf mei 2010 ontvangt u elke eerste week van de maand een nota van de transportkosten over de maand ervoor.” De zin al klinkt heel bureaucratisch.

Meent u echt dat ik elke maand een zelfde soort factuur van u krijgt met 28 dagen, 31 dagen of 30 dagen x zelfde tarief? Mag ik vragen wie de porti en briefpapier betaald? Dat is de afnemer of niet? Ongelovelijk!

Mijn advies is om dit nog eens goed over na te denken. U mag gerust maandelijks incasseren, maar maandelijks factureren? Zonde van milieu, zonde van de kosten, die ik liefst niet voor mijn rekening neem. Maar ik kan niet zonder u of wel? Ik heb geen keuze!

Groeten,
Martin

<< <Terug | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | Volgende> >>